Najbardziej pracowitym miesiącem dla platform randkowych jest styczeń. Potwierdzają to, m.in.
dane na temat rejestracji użytkowników na portalu eDarling, których liczba w pierwszych trzech
tygodniach miesiąca wzrosła o 84% w porównaniu z tym samym okresem w grudniu. Co więcej, tak
jak i w poprzednich latach, w lutym spodziewany jest wzrost aktywności na stronach randkowych, a
to właśnie z powodu większej liczby zarejestrowanych użytkowników.
Trendy obecne w świecie randek internetowych w 2015 roku
1. Styl pisania wiadomości
Używanie aplikacji internetowych, czatów na platformach społecznościowych itp. w naturalny sposób
prowadzi do skróconej i lakonicznej komunikacji. Mówiąc prościej, coraz mniej osób poświęca czas
na pisanie długich, przemyślanych maili. Lekki i bezpośredni styl wiadomości wygrywa z tradycyjną
pocztą elektroniczną. Zdaniem Katarzyny Borkowskiej językoznawczyni z Uniwersytetu Gdańskiego:
W komunikacji internetowej dialogowość, spontaniczność i sytuacyjność kontaktu wpłynęły na
dążenie do minimalizacji wysiłku i upraszczania języka…
2. Zdjęcia
Pomimo że zdjęcie profilowe pozostaje najważniejszym sposobem zaprezentowania siebie innym,
korzystanie z portali społecznościowych staje się ważnym narzędziem do ukazywania swojej
osobowości. Konta na takich platformach jak Facebook, Twitter czy Instagram są coraz częściej
powiązane z profilami na stronach randkowych, co pozwala innym mieć lepszy wgląd w życie osobiste
pozostałych użytkowników. Ludzie rejestrujący się na serwisach randkowych oczekują przede
wszystkim uczciwości i autentyczności ze strony ich potencjalnych partnerów, a zaufanie często
zaczyna się od obejrzenia dołączonych zdjęć. Dlatego też w 2015 roku odpadają zdjęcia nienaturalne i
robione na pokaz, poza tym nie do przyjęcia są też grupowe fotografie, selfie czy takie, które zbyt
wiele odsłaniają.
3. Rozwój niszowych randek internetowych
Strony randkowe starają się oferować swoim użytkownikom jak najdokładniej sprecyzowane kryteria
wyszukiwania potencjalnego partnera. Ludzie nie mają czasu ani ochoty na to, by przeszukiwać
tysiące niepasujących profili, dlatego profesjonalne portale randkowe skupiają się na usprawnianiu
swoich metod dopasowania. I choć niektóre aplikacje randkowe oferujące przeglądanie setek profili
użytkowników są bardzo popularne, to ich wadą jest na pewno to, że wybór partnera oparty jest na
bardzo powierzchownym kryterium. Poza tym cel korzystania z tego typu ‘randek’ jest najczęściej
jasny od początku – jednonocna znajomość.
Dlatego też powstaje coraz więcej wyspecjalizowanych stron randkowych skierowanych do ludzi o
podobnych zainteresowaniach, wykształceniu, wyznaniu, stylu, wieku, do osób, które szukają
długotrwałego związku i do tych, którzy pragną jedynie relacji platonicznej.
4. Większe szanse dla rozwiedzionych i samotnych rodziców
Wraz z rosnącą liczbą rozwodów oraz rozstań zwiększa się również liczba samotnych rodziców.
Jeszcze kilka lat temu posiadanie dziecka z poprzedniego związku było czynnikiem, który mógł
utrudniać poznanie kogoś nowego i wejście w nową relację. Jednak według danych eDarling.pl
procent użytkowników, którzy byliby skłonni umówić się z samotnym rodzicem wzrósł w ciągu
ostatnich pięciu lat z 48% aż do 70%.
5. Rok uczciwości
W przeszłości randki internetowe kładły nacisk przede wszystkim na prezentowanie jak najlepiej
przygotowanych profili użytkowników. Były one traktowane jako pewnego rodzaju życiorys z listą
zalet, upodobań i zainteresowań. W 2015 roku najważniejsza będzie szczera i uczciwa
autoprezentacja. Kłamstwo nie przynosi najlepszych rezultatów, na pewno nie na dłuższą metę. Na to
wskazuje ankieta przeprowadzona przez portal eDarling.pl, w której niemal 70% pytanych nie
chciałoby związać się z kimś, kto podał na swoim profilu informacje nieprawdziwe.
6. Randki mobilne na pierwszym miejscu
Aplikacje, dzięki którym użytkownicy mają dostęp do swojego profilu na portalu, stają się coraz
bardziej popularne. Ułatwiają one korzystanie z konta, ponieważ umożliwiają zalogowanie się, np. w
celu sprawdzenia nowych wiadomości, kiedykolwiek i gdziekolwiek, za pomocą smartphona.
Udowodniono również, że 4 na 5 użytkowników portali randkowych woli korzystać z mobilnej wersji
strony niż tej tradycyjnej.
David Khalil, prezes i założyciel eDarling: „W poprzednich latach korzystanie z portali randkowych
było w pewnym sensie czymś wstydliwym. Jednak w ostatnim czasie posiadanie profilu na takiej
stronie stało się czymś naturalnym, tak jak używanie innych platform społecznych. Mobilne aplikacje
randkowe są zarówno wielką szansą jak i zagrożeniem dla rynku randek internetowych: dzięki nim
coraz więcej osób decyduje się na korzystanie z randek online, a to sprawia, że nie jest to już zjawisko
wstydliwe. Jednocześnie fakt, że większość tych aplikacji jest darmowa, stawia resztę (tradycyjnych)
portali randkowych pod presją.”
Źródło
http://www.edarling.pl/