Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa rusza po raz trzeci

Już po raz trzeci rusza Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3", której celem jest promowanie odpowiedzialnych zachowań seksualnych, świadomości antykoncepcyjnej oraz świadomego planowania rodziny.

Na potrzeby III edycji kampanii CBOS przeprowadzi badanie dotyczące sytuacji dziadków - rodziców młodocianych rodziców. Akcje edukacyjne w ramach tzw. Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa tradycyjnie odbędą się w 5 miastach Polski. Tym razem Kampania odwiedzi Zieloną Górę, Kraków, Katowice, Kielce i Rzeszów. 


Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa jest odpowiedzią na potrzeby społeczne. Przeprowadzone w ubiegłych latach w ramach kampanii badania we współpracy z Centrum Badania Opinii Społecznej* wykazały, że ponad 51% młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca.


Również młodociane matki** przyznają, patrząc z perspektywy czasu, że ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca. Prawie wszystkie uczestniczki badania uważają, że
dziewczyny powinny być lepiej poinformowane o życiu seksualnym. Wg nich najważniejsza rola w tym zakresie przypadać powinna rodzicom, zwłaszcza matce oraz szkole, gdzie lekcje powinny być obowiązkowe.

"W tym roku zdecydowaliśmy się na zbadanie wraz z CBOS sytuacji dziadków - rodziców młodocianych rodziców. Wyniki badań pozwolą sporządzić obraz zjawiska młodocianego rodzicielstwa z perspektywy rodziców osób, które jako niepełnoletnie zostały rodzicami"
- mówi Magdalena Bober, z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii - "Celem naszej kampanii jest promocja świadomego planowania rodziny oraz wiedzy
o antykoncepcji, aby rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa".


Natłok informacji i powszechne poruszanie przez media tematów związanych z seksem nie sprzyja rzetelnej edukacji seksualnej. Młodzi ludzie odczuwają brak kompetentnej wiedzy dotyczącej ich seksualności i antykoncepcji. Przekaz, jaki otrzymują, jest często niepełny i pozbawiony szerszego kontekstu (
m.in. społecznego jak i emocjonalnego).

"Potrzeba edukacji i konieczność kontynuacji działań edukacyjnych nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych
jest nieustanna. Towarzystwo Rozwoju Rodziny po raz kolejny z dużym zaangażowaniem włącza się do Kampanii" - mówi dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.
Zorganizowane w ubiegłych latach akcje edukacyjne w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa
w Białymstoku, Krakowie, Olsztynie, Łodzi, Poznaniu, Toruniu, Gdańsku, Wrocławiu, Lublinie cieszyły się dużym zainteresowaniem. W tym roku akcje świadomościowe odbędą się w kolejnych
5 miastach:
  • 23 maja w Zielonej Górze (plac Bohaterów Westerplatte)
  • 30 maja w Krakowie (Mały Rynek),
  • 6 czerwca w Katowicach (parking przed Galerią Silesia City Center)
  • 13 czerwca w Kielcach (Plac Artystów)
  • 20 czerwca w Rzeszowie (Rynek Główny)

Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa
uwzględnia w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka oraz Dzień Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o sprawach, które mają wpływ na kształtowanie szczęśliwej rodziny.
W ramach każdego spotkania w namiocie Kampanii będzie można skorzystać z porad ekspertów: ginekologów i/lub seksuologów. Organizatorzy przewidują dystrybucję materiałów edukacyjnych
w postaci broszury "Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę". Dodatkowo młodzież będzie mogła wziąć udział w quizach edukacyjnych, a dzieci w zabawach dotyczących tematu rodziny pod opieką animatora.
Podobnie jak w ubiegłych latach, patronat honorowy nad Kampanią objęły Polskie Towarzystwo Rozwoju Rodziny oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Partnerem strategicznym Kampanii jest firma Gedeon Richter - patron świadomego rodzicielstwa.

Więcej informacji o kampanii można znaleźć na www.swiadomerodzicielstwo.com



*Badanie CBOS, kwiecień 2008, reprezentatywna próba ogólnopolska 495 osób w wieku 13-21 lat przeprowadzone
na zlecenie organizatorów Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3"
** Badanie CBOS, kwiecień 2008, wywiady pogłębione z 30 młodocianymi matkami z różnych regionów Polski, 14 kobiet urodziło w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 6 nie później niż 5 lat temu, 5 ponad 5 lat temu i 10 ponad 10 lat temu przeprowadzone na zlecenie organizatorów Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3"


ostatnia aktualizacja: 2010-04-16
Komentarze

Studencka Marka

odpowiedz na wszystkie pytania



W ciągu ostatnich 30 dni zagłosowano (przeliczam) razy w naszych ankietach
Polityka Prywatności